Astfel, începând cu data de 1 aprilie 2020, pentru persoanele fizice care au primit de la ANAF o Somație emisă începând cu data de 01.01.2015, aprobarea înregistrării în SPV se realizează cu ușurință în mediul electronic. În acest sens, este necesar ca la momentul completării formularului web de înregistrare, disponibil pe site-ul www.anaf.ro, în câmpul "Tipul de aprobare", persoanele fizice, care dețin o somație/o decizie de impunere/o decizie referitoare la obligatii de plată accesorii, selectează opțiunea "Verificare număr document", iar câmpul "Număr document" să fie completat cu numărul documentului.

 

Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24.

 

Accesarea serviciului "Spaţiul privat virtual" se realizează din pagina principală a site-ului ANAF www.anaf.ro, secţiunea ‘’Servicii Online - Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice şi juridice Spaţiul Privat Virtual’’;

 

Pentru informații detaliate privind pașii necesari și modalitatea de completare a formularului, precum și lista de documente care pot fi transmise și primite prin acest serviciu, atât pentru persoane fizice, cât si persoane juridice, vă rugăm să urmăriți și tutorialul video publicat în secțiunea din site mai sus menționată.

 

Eforturile tuturor vor contribui la depășirea cu bine a acestei situații excepționale!

 

Reamintim contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.
Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul
fiscal și IT.

 

Sursa: Comunicat ANAF