Înregistrarea în contabilitate a dividendelor distribuite trimestrial - note contabile

Publicat de TheExperts | Data: 11.10.2019 | Categorie: Contabilitate capitaluri

Dividendele pot fi distribuite trimestrial începând cu trimestrul al III-lea al anului 2018. Repartizarea trimestrială a dividendelor trebuie reflectată în contabilitate ca atare. Iată propunerea noastră pentru înregistrarea în contabilitate a dividendelor distribuite trimestrial.

Dividendele pot fi distribuite și trimestrial, din profitul exercițiului financiar în curs

Publicat de TheExperts | Data: 11.10.2019 | Categorie: Contabilitate capitaluri

Dividendele pot fi distribuite trimestrial către asociați / acționari, în cursul exercițiului financiar, din profiturile realizate în anul în curs. Acest lucru este posibil odată cu intrarea în vigoare a legii 163 / 2018, care modifică Legea contabilității și Legea societăților comerciale. 

Ordinul de deplasare (delegație) - model

Publicat de TheExperts | Data: 01.10.2019 | Categorie: Formulare contabilitate generala

Din atașament se poate descărca un model de ordin de deplasare (delegație). Sunt disponibile două fișiere pentru ordinul de deplasare (delegație). Unul dintre ele este în format .doc, care poate fi editat și completat electronic, iar celălalt este în format .pdf, care poate fi printat și completat de mână.  

Planul de conturi 2019 - Societăți comerciale

Publicat de TheExperts | Data: 24.07.2019 | Categorie: Planul de conturi

Planul de conturi pentru anul 2019, actualizat, pentru societăți comerciale. Articolul conține în atașament planul de conturi 2019 - fișier .doc și fișier .pdf. (Ultima actualizare la 24.07.2019 - OMFP Ordinul nr. 2493/2019)  

Planul de conturi primește 6 conturi noi

Publicat de TheExperts | Data: 24.07.2019 | Categorie: Planul de conturi

Planul de conturi a primit 6 conturi noi odată cu apariția Ordinul nr. 2493/2019 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabilă la 30 iunie 2019 a operatorilor economici, precum și pentru modificarea și completarea unor prevederi contabile.    

Declarația de inactivitate pentru anul 2018: model formular 2019, termen pentru depunere

Publicat de TheExperts | Data: 13.02.2019 | Categorie: Situatii financiare

Declarația de inactivitate (model 2019) se depune de către persoanele juridice care nu au desfășurat activitate de la constituire până la data de 31.12.2018. Termenul pentru depunerea declarației de inactivitate este de 60 zile de la încheierea exercițiului financiar. 

Situații financiare 2018 - MFP a publicat ordinul privind întocmirea și depunerea acestora

Publicat de TheExperts | Data: 14.01.2019 | Categorie: Situatii financiare

Situații financiare 2018: MFP a publicat ordinul 10/2019 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici și pentru reglementarea unor aspecte contabile

Decizie numerotare facturi 2019 - model, fișier atașat, editabil (inclusiv model pentru chitanțe, avize)

Publicat de TheExperts | Data: 03.01.2019 | Categorie: Formulare contabilitate generala

Decizia privind numerotarea facturilor, chitanțelor, avizelor se emite de către fiecare emitent de documente financiar contabile la începutul fiecărui an. Prin această decizie se stabilește care este numărul sau seria de la care se emite primul document - model valabil pentru anul 2019.

Activități exceptate de la utilizarea caselor de marcat

Publicat de TheExperts | Data: 05.10.2018 | Categorie: Case de marcat

Utilizarea casei de marcat este obligatorie, în general, pentru toți operatorii economici care livrează bunuri sau prestează servicii direct către populație. Aceștia sunt obligați să emită bonuri fiscale și să le înmâneze clienților, pentru toate livrările efectuate sau serviciile prestate.

Noile case de marcat: 18 întrebări ale contribuabililor și răspunsurile oferite de ANAF

Publicat de TheExperts | Data: 04.10.2018 | Categorie: Case de marcat

În sesiunea de asistență organizată de ANAF ieri, 3 Octombrie, s-au oferit răspunsuri, contribuabililor, pe tema "Case de marcat - facilitați, obligații, termene". Am selectat, dintre acestea 18 întrebări și răspunsurile oferite de ANAF.

ANAF reamintește: Dotarea cu aparate de marcat cu jurnal electronic este obligatorie!

Publicat de TheExperts | Data: 03.10.2018 | Categorie: Case de marcat

NAF reamintește contribuabililor de obligația utilizării noilor case de marcat cu jurnal electronic, arătând că doar un număr mic de contribuabili s-au conformat.

Societățile pot întocmi și depune situațiile financiare la 30 septembrie, în scopul ridicării de dividende interimare

Publicat de TheExperts | Data: 02.10.2018 | Categorie: Situatii financiare

Situațiile financiare interimare la 30 septembrie pot fi deja întocmite / depuse, în acest moment asigurându-se toate condițiile necesare. Antreprenorii, asociați sau acționari, pot ridica deja, sub formă de dividende, profitul realizat până la sfârșitul trimestrului III. 

Situații financiare interimare: ANAF a publicat formularele .pdf

Publicat de TheExperts | Data: 01.10.2018 | Categorie: Situatii financiare

Situațiile financiare interimare pot fi deja întocmite, ANAF postând pe site-ul propriu formularele necesare întocmirii și depunerii acestora. Prima perioadă pentru care se pot întocmi și depune situații financiare interimare este Trimestrul III 2018. 

Ce declarații se depun pentru casele de marcat

Publicat de TheExperts | Data: 28.09.2018 | Categorie: Case de marcat

Utilizarea caselor de marcat impune o serie de obligații declarative față de ANAF. Iată o listă a declarațiilor care se utilizează de către contribuabili în funcție de situația specifică a acestora.   

Documente necesare pentru atribuirea numărului de ordine pentru case de marcat

Publicat de TheExperts | Data: 28.09.2018 | Categorie: Case de marcat

Cererea de atribuire a numărului de ordine pentru case de marcat trebuie însoțită de o serie de documente, în copie certificată cu originalul. Iată care este lista acestora.