Potrivit art.147, alin.(16) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, Declarația privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit şi evidența nominală a persoanelor asigurate, Formular 112, se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță, pe portalul e-Romania.

 

De asemenea, reamintim faptul că, atât persoanele fizice, cât şi persoanele juridice sau entitățile fără personalitate juridică pot utiliza Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru obținerea informațiilor privind situația fiscală, depunerea electronică a declarațiilor fiscale și primirea electronică a documentelor și a actelor administrativ fiscale.

 

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

 

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual, fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

 

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor documente: 

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013 sau b) decizie referitoare la obligații de plată accesorii - emisă începând cu anul 2013 sau c) somație - emisă începând cu data de 01.01.2015.
d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

 

Persoanele fizice înrolate în Spațiul Privat Virtual pot transmite declarația unică electronic, prin utilizarea Spațiului Privat Virtual. 

 

Sursa: Comunicat DGRFP Timișoara