Având în vedere necesitatea operării modificărilor salariale începând cu 1 ianuarie 2018, este binevenită clarificarea unor aspecte privind modul de interpretare şi de aplicare a prevederilor legale referitoare la registrul general de evidență a salariaților și în ceea ce priveşte modicările contractului individual de muncă, completarea si transmiterea datelor în REVISAL.

Demersul pleacă de la una dintre funcțiile generale ale Inspecției Muncii, aceea de comunicare, prin care se asigură schimbul de informaţii cu autorităţile centrale şi locale, precum şi cu persoanele fizice şi juridice supuse activităţii de control, informarea acestora şi a cetăţenilor asupra modului cum se respectă şi se aplică prevederile legislaţiei din domeniile de competenţă. 

În acest sens, pentru a veni în sprijinul angajatorilor, inspectoratele teritoriale de munca vor disemina informații referitoare la punerea în aplicare a modificărilor legislative cu privire la registrul general de evidență a salariaților și privind completarea si transmiterea elementelor raportului de muncă, urmare a transferului contribuțiilor sociale obligatorii de la angajator la angajat. Se vor organiza sesiuni de informare și conştientizare care se vor concentra pe entitățile din grupul țintă identificate, urmate de conferințe și comunicate de presă pentru mediatizarea rezultatelor, se mai arata in comunicat.

Sursa: Comunicat inspectiamuncii.ro