După cum am prezentat la începutul ședinței de guvern, în cadrul ședinței am prezentat pentru prima lectură o ordonanță de Urgență care privește mai multe măsuri fiscal bugetare și modificări ale actelor normative. 

O să vă prezint cele mai importante elementele acestei ordonanțe, elemente care sunt așteptate de foarte mulți români de foarte multe companii.

În primul rând, având in vedere ca se apropie 25 octombrie, venim cu o completare si cu o înlesnire la plată pentru obligațiile bugetare restante după data declarării stării de Urgență, administrate de organul fiscal central. Este vorba de o reglementare, o procedură simplificată de acordare a unei eșalonări de plată pe o perioada de 12 luni pentru obligațiile care au fost acumulate în perioada de la începutul stării de urgență până la 25 octombrie. 

Foarte important, beneficiari ai acestei facilități sunt toți contribuabilii, indiferent de forma de proprietate, inclusiv cei care au în derulare o înlesnire la plată potrivit codului de procedura fiscală și care nu înregistrează obligații fiscale (foarte important acest lucru) restante la data declarării de urgență. 

Pe de o parte, această măsură încearcă susținerea conformă la plată pentru contribuabilii aflați in dificultate generată de lipsa de lichidități financiare ca urmare a crizei provocate de pandemia covid 19, iar pe de alta parte, din perspectiva statului, de asigurare a încasării unor sume certe la bugetul general consolidate. 

Condițiile pentru a beneficia de aceasta eșalonare: 

  • Contribuabilii trebuie sa depună o cerere pana la data de 15 decembrie 2020 inclusiv 
  • La cerere, debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eșalonare. 
  • Să nu înregistreze obligații bugetare restante la data declarării stării de urgență
  • Să nu se afle in procedură de insolvență (și aici pentru companiile care sunt in procedura de insolvență dar care si-a plătit ratele vom veni cu o reglementare separata)
  • Să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare 
  • Să aibă depuse toate declarațiile fiscale 
  • Să nu se fi stabilit răspunderea potrivit legislației privind insolvența sau răspundea solidară potrivit prevederilor articolelor 25 si 26 din legea numărul 207/2015 privind Codul de Procedură Fiscală cu modificările și completările ulterioare 

Oricum această ordonanță va fi în dezbatere publică până la următoarea ședință de guvern. 

 

În cadrul aceleiași conferințe ministrul a mai precizat că termenul în care autoritățile locale pot acorda reduceri pentru impozitul pe clădiri, pentru durata stării de urgență, va fi prelungit.