2. Acte necesare măsura 2

 

2.1 - IMM cu activități prevăzute de anexa 2 

  • Declarație IMM 
  • Declarație ajutoare de stat 
  • Extras Revisal (emis cu maxim 24 de ore înaintea înscrierii) 
  • Împuternicire (dacă este cazul) 

 

2.2 - ONG cu activitate economică care își desfășoară activitatea în domeniul învățământului 

 

3. Adăugarea unei cereri 

Pentru adăugarea unei cereri, utilizatorul aplicației se va autentifica->va selecta entitatea juridică sau va înrola persoana juridică (Secțiunea Gestionare Persoane Juridice) -> sistemul deschide pagina Depunere. 

Utilizatorul deschide pagina pentru adăugarea unei Ciorne și apăsa butonul Adăuga. Ulterior, aceasta va fi listată și poate fi modificată, blocată, ștearsă. După depunere, statusul ei va fi Cerere transmisă. 

Apăsarea butonului Adaugă va genera deschiderea modalului Adăugare cerere, iar câmpurile vor fi obligații de completat: 

  • Titlu - câmpul va fi completat de utilizator după preferințe. Nu există vreo regulă în acest sens 
  • Apel - utilizatorul va alege din lista Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor 
  • În modulul Depunere poate fi transmisă o singură cerere pe același apel pentru aceeași persoană juridică. 

 

Tip cerere - utilizatorul va alege din lista, una dintre opțiuni: 

  • IMM-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 2 
  • ONG - uri cu activitate economică în domeniul învățământului. 

 

3.1 Introducere cerere 

 

3.1.1 Condiții depunere 

Pentru a putea depune o cerere, entitatea juridică trebuie să respecte o serie de condiții, în caz contrar cerere este neeligibila 

 

3.1.2    Editare cerere 

După adăugare, cererea va fi listată, iar statusul ei va fi Modificare. Pentru a continua introducerea solicitării, utilizatorul va accesa butonul Editează. 
Sistemul deschide pagina de editare ciornă, iar utilizatorul va parcurge pașii stabiliți. Ghidarea în cadrul acestei secțiuni se face cu ajutorul butoanelor: 

  • pasul următor 
  • Pasul anterior 
  • Salvează 

 

Pasul 0 conține declarația pe proprie răspundere de forma: 

Declar că mă angajez să: 

  • să asigur coparticipare la constituirea capitalului de lucru în procent de minim 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru; 
  • să mențin sau, după caz, să suplimentez numărul de salariați, fată de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim șase luni de la data acordării grantului; 
  • să folosesc fondurile obținute numai în scopurile prevăzute de OUG 130/2020 sub sancțiunea recuperării ajutorului de stat acordat împreună cu plată accesoriilor; 
  • să mă asigur că cheltuielile pe care le voi efectua din sumele solicitate nu au făcut obiectul unui alt ajutor de stat. 

 

Prin semnarea fișierului generat declar pe propria răspundere, sub sancțiunea falsului în declarații, că întreprinderea pe care o reprezint: 

  • nu este rezidentă în scopuri fiscale sau incorporată în temeiul legilor din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste; 
  • nu este controlată, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste, în funcție de proprietarul benefic, astfel cum este definit în art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849; 
  • nu controlează, direct sau indirect, filialele sau unitățile permanente proprii din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste și nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor cooperatiste

 

Pasul 2 - Informații persoană juridică

Informațiile afișate sunt disponibile utilizatorului doar pentru consultare, ele nu pot fi modificate. 

  • Date de identificare: denumire, cod fiscal, forma juridică, categoria întreprinderii în funcție de dimensiune 
  • Sediu social: județ, localitate, cod poștal, stradă, număr,telefon, adresă de e-mail 
  • Date suplimentare: activitate principală, cod CAEN principal, data înființării, număr la Registrul Comerțului,Certificat CSU, sumă solicitată, valoarea cifrei de afaceri la 31.12.2019, valoare cofinanțare 

 

Pasul 3 - Acționari/Asociați/Titulari 

Informație este preluată din cadrul secțiunii cu același nume din conturarea profilului persoanei juridice, fără posibilitatea modificării informațiilor înregistrare. 
În situația în care ponderea totală a asociaților nu atinge 100 %, utilizatorul va accesa secțiunea Acționari/Asociați/Titulari și va completa informațiile. 

 

Pasul 4 - Documente atașate 

 
Utilizatorul va selecta și atașa documentele impuse de către legislație și procedura de lucru stabilite, conform schemei pentru care aplică: 

  • Declarație IMM (pentru toate) 
  • Declarație ajutor de stat (pentru toate) 
  • Extras Revisal- Documentul se introduce în secțiunea de Documente atașate și se selectează pe cerere.(Extrasul Revisal trebuie emis cu maxim 24 de ore înaintea înscrierii!) 
  • Întreprinderile care nu au angajați, prin urmare, nici cont în REVISAL, vor încărca o declarație privind imposibilitatea încărcării extrasului REVISAL. Declarația nu are model predefinit și va fi semnată olograf de către reprezentantul legal al societății și electronic de către reprezentant legal/împuternicit. 
  • Declarație împuternicire, dacă este cazul. 

 

Pasul 5- Informații cerere 

 Aceste informații vor fi completate de către utilizator. După completarea tuturor câmpurilor, respectiv selectarea locației implementării, butonul Salvează devine disponibil: 

  • Titlu - se referă la titlul introdus,iar câmpul poate fi modificat 
  • Codul CAEN autorizat al activității pentru care se solicita AFN- utilizatorul va selecta din lista de coduri CAEN specifice domeniului din care face parte entitatea juridică 
  • Banca - utilizatorul va selecta din nomenclatorul de bănci partenere pe program. 
  • Număr de angajați la momentul depunerii- informația se introduce manual de către utilizator! 
  • Locația implementării - se va alege una dintre locațiile introduse. 
  • În ceea ce privește locația implementării, utilizatorul va selecta din listă o locație. Ulterior, înregistrarea poate fi ștearsă. 

 

Apăsarea butonului Salvează confirmă finalizarea editării ciornei, iar sistemul deschide pagina inițială pentru Depunere. 

 

Cererea poate fi: 

  • Editată - ori de câte ori utilizatorul dorește. 
  • Blocată 
  • Ștearsă 

  
 Pentru cererile blocate există opțiunea Deblocare-> iar cererea devine din nou editabila. De asemenea, cererea poate fi descărcată și/sau transmisă. 
  
 Descărcarea cererii se va realiza într-un document de tipul Pdf, care va reproduce în oglindă datele introduse în sistem de către utilizator. 

 

3.1.3    Avertizări 

Avertizările sunt specifice fiecărei cereri introduse, acestea se stabilesc pe baza criteriilor de eligibilitate stabilite. În cazul în care, persoană juridică nu respectă condițiile impuse pentru depunere, utilizatorul este avertizat->însă nu restricționat în a transmite cererea. 
  

Utilizatorul poate vizualiza în orice moment avertizările,fiind expuse în partea de sus a ecranului. 

 

4.1.1    Întrebări frecvente 

Secțiunea este disponibilă în partea de jos a ecranului, poate fi accesată în orice moment de utilizator. Sunt cuprinse răspunsuri/soluții la situațiile considerate a fi blocante pentru utilizator în introducerea și interpretarea datelor. 

Pentru accesare secțiune -> Utilizatorul apasă secțiunea din partea de jos a paginii 

Sistemul deschide pagina specifică 

 

4.1.2    Transparența 

Secțiunea poate fi accesată de către utilizator din partea de jos a ecranului, iar sistemul deschide pagina specifică. 

În cadrul acestei interfețe sunt listate toate înregistrările, respective cererile depuse în cadrul Schemelor. 

Afișarea înregistrărilor se va realiza pe următoarea structură: 

  • Număr de ordine 
  • Data înregistrării 
  • Cui (se pot filtra rezultatele prin introducerea cui-ului firmei că criteriu de căutare) 
  • Firma (se pot filtra rezultatele prin introducerea denumirii firmei că criteriu de căutare)

 

Sursa: MEEMA