Tutorial privind introducerea solicitării pentru măsura 2 - Granturi pentru capital de lucru
Publicat la 20.10.2020 in Finantari afaceri
3501 0 comentarii
MEEMA pune la dispoziția celor interesați un tutorial menit să ușureze introducerea solicitării pentru măsura 2 - Granturi pentru capital de lucru. Reamintim că lansarea va avea loc joi, 22 octombrie 2020 iar înscrierile se pot face până pe data de 28 octombrie.
1. Introducerea unei solicitări
Introducerea unei solicitări pe măsura 2 – granturi pentru capital de lucru presupune parcurgerea următorilor pași:
- Creare cont
- Completare Profilul meu
- Completare Identificare electronică
- înrolare entitate juridică
- Completare Informații persoană juridică
- Completare Locația implementării
- Completare acționari/asociați/titulari
- Completare informația cu privire la categoria întreprinderii în funcție de dimensiune
- Completare declarație ajutoare de stat.
În cazul în care utilizatorul sistemului informatic nu completează toate informațiile menționate, acesta va notifica utilizatorului prin trimiterea de avertizări, de tipul:
- Nu ai completat încă informația despre categoria întreprinderii în funcție de dimensiune. Accesează pagina.
- Nu ai completat încă informațiile despre locația implementării. Accesează pagina.
- Nu ai completat încă informațiile despre acționari/ asociați/ titulari. Accesează pagina.
- Nu ai încărcat încă declarația privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici și mijlocii. Accesează pagina.
- Nu ai încărcat încă declarația privind ajutoarele de stat. Accesează pagina.
2. Acte necesare măsura 2
2.1 - IMM cu activități prevăzute de anexa 2
- Declarație IMM
- Declarație ajutoare de stat
- Extras Revisal (emis cu maxim 24 de ore înaintea înscrierii)
- Împuternicire (dacă este cazul)
2.2 - ONG cu activitate economică care își desfășoară activitatea în domeniul învățământului
3. Adăugarea unei cereri
Pentru adăugarea unei cereri, utilizatorul aplicației se va autentifica->va selecta entitatea juridică sau va înrola persoana juridică (Secțiunea Gestionare Persoane Juridice) -> sistemul deschide pagina Depunere.
Utilizatorul deschide pagina pentru adăugarea unei Ciorne și apăsa butonul Adăuga. Ulterior, aceasta va fi listată și poate fi modificată, blocată, ștearsă. După depunere, statusul ei va fi Cerere transmisă.
Apăsarea butonului Adaugă va genera deschiderea modalului Adăugare cerere, iar câmpurile vor fi obligații de completat:
- Titlu - câmpul va fi completat de utilizator după preferințe. Nu există vreo regulă în acest sens
- Apel - utilizatorul va alege din lista Granturi pentru capital de lucru acordate beneficiarilor
- În modulul Depunere poate fi transmisă o singură cerere pe același apel pentru aceeași persoană juridică.
Tip cerere - utilizatorul va alege din lista, una dintre opțiuni:
- IMM-uri cu activitate economică în unul din domeniile de activitate prevăzute în anexa nr. 2
- ONG - uri cu activitate economică în domeniul învățământului.
3.1 Introducere cerere
3.1.1 Condiții depunere
Pentru a putea depune o cerere, entitatea juridică trebuie să respecte o serie de condiții, în caz contrar cerere este neeligibila
3.1.2 Editare cerere
După adăugare, cererea va fi listată, iar statusul ei va fi Modificare. Pentru a continua introducerea solicitării, utilizatorul va accesa butonul Editează.
Sistemul deschide pagina de editare ciornă, iar utilizatorul va parcurge pașii stabiliți. Ghidarea în cadrul acestei secțiuni se face cu ajutorul butoanelor:
- pasul următor
- Pasul anterior
- Salvează
Pasul 0 conține declarația pe proprie răspundere de forma:
Declar că mă angajez să:
- să asigur coparticipare la constituirea capitalului de lucru în procent de minim 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru;
- să mențin sau, după caz, să suplimentez numărul de salariați, fată de data depunerii cererii, pe o perioadă de minim șase luni de la data acordării grantului;
- să folosesc fondurile obținute numai în scopurile prevăzute de OUG 130/2020 sub sancțiunea recuperării ajutorului de stat acordat împreună cu plată accesoriilor;
- să mă asigur că cheltuielile pe care le voi efectua din sumele solicitate nu au făcut obiectul unui alt ajutor de stat.
Prin semnarea fișierului generat declar pe propria răspundere, sub sancțiunea falsului în declarații, că întreprinderea pe care o reprezint:
- nu este rezidentă în scopuri fiscale sau incorporată în temeiul legilor din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste;
- nu este controlată, direct sau indirect, de către acționarii din jurisdicțiile care aparțin de lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste, în funcție de proprietarul benefic, astfel cum este definit în art. 3 punctul 6 din Directiva 2015/849;
- nu controlează, direct sau indirect, filialele sau unitățile permanente proprii din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor non-cooperatiste și nu împarte dreptul de proprietate cu întreprinderile din jurisdicțiile care figurează pe lista UE a jurisdicțiilor cooperatiste
Pasul 2 - Informații persoană juridică
Informațiile afișate sunt disponibile utilizatorului doar pentru consultare, ele nu pot fi modificate.
- Date de identificare: denumire, cod fiscal, forma juridică, categoria întreprinderii în funcție de dimensiune
- Sediu social: județ, localitate, cod poștal, stradă, număr,telefon, adresă de e-mail
- Date suplimentare: activitate principală, cod CAEN principal, data înființării, număr la Registrul Comerțului,Certificat CSU, sumă solicitată, valoarea cifrei de afaceri la 31.12.2019, valoare cofinanțare
Pasul 3 - Acționari/Asociați/Titulari
Informație este preluată din cadrul secțiunii cu același nume din conturarea profilului persoanei juridice, fără posibilitatea modificării informațiilor înregistrare.
În situația în care ponderea totală a asociaților nu atinge 100 %, utilizatorul va accesa secțiunea Acționari/Asociați/Titulari și va completa informațiile.
Pasul 4 - Documente atașate
Utilizatorul va selecta și atașa documentele impuse de către legislație și procedura de lucru stabilite, conform schemei pentru care aplică:
- Declarație IMM (pentru toate)
- Declarație ajutor de stat (pentru toate)
- Extras Revisal- Documentul se introduce în secțiunea de Documente atașate și se selectează pe cerere.(Extrasul Revisal trebuie emis cu maxim 24 de ore înaintea înscrierii!)
- Întreprinderile care nu au angajați, prin urmare, nici cont în REVISAL, vor încărca o declarație privind imposibilitatea încărcării extrasului REVISAL. Declarația nu are model predefinit și va fi semnată olograf de către reprezentantul legal al societății și electronic de către reprezentant legal/împuternicit.
- Declarație împuternicire, dacă este cazul.
Pasul 5- Informații cerere
Aceste informații vor fi completate de către utilizator. După completarea tuturor câmpurilor, respectiv selectarea locației implementării, butonul Salvează devine disponibil:
- Titlu - se referă la titlul introdus,iar câmpul poate fi modificat
- Codul CAEN autorizat al activității pentru care se solicita AFN- utilizatorul va selecta din lista de coduri CAEN specifice domeniului din care face parte entitatea juridică
- Banca - utilizatorul va selecta din nomenclatorul de bănci partenere pe program.
- Număr de angajați la momentul depunerii- informația se introduce manual de către utilizator!
- Locația implementării - se va alege una dintre locațiile introduse.
- În ceea ce privește locația implementării, utilizatorul va selecta din listă o locație. Ulterior, înregistrarea poate fi ștearsă.
Apăsarea butonului Salvează confirmă finalizarea editării ciornei, iar sistemul deschide pagina inițială pentru Depunere.
Cererea poate fi:
- Editată - ori de câte ori utilizatorul dorește.
- Blocată
- Ștearsă
Pentru cererile blocate există opțiunea Deblocare-> iar cererea devine din nou editabila. De asemenea, cererea poate fi descărcată și/sau transmisă.
Descărcarea cererii se va realiza într-un document de tipul Pdf, care va reproduce în oglindă datele introduse în sistem de către utilizator.
3.1.3 Avertizări
Avertizările sunt specifice fiecărei cereri introduse, acestea se stabilesc pe baza criteriilor de eligibilitate stabilite. În cazul în care, persoană juridică nu respectă condițiile impuse pentru depunere, utilizatorul este avertizat->însă nu restricționat în a transmite cererea.
Utilizatorul poate vizualiza în orice moment avertizările,fiind expuse în partea de sus a ecranului.
4.1.1 Întrebări frecvente
Secțiunea este disponibilă în partea de jos a ecranului, poate fi accesată în orice moment de utilizator. Sunt cuprinse răspunsuri/soluții la situațiile considerate a fi blocante pentru utilizator în introducerea și interpretarea datelor.
Pentru accesare secțiune -> Utilizatorul apasă secțiunea din partea de jos a paginii
Sistemul deschide pagina specifică
4.1.2 Transparența
Secțiunea poate fi accesată de către utilizator din partea de jos a ecranului, iar sistemul deschide pagina specifică.
În cadrul acestei interfețe sunt listate toate înregistrările, respective cererile depuse în cadrul Schemelor.
Afișarea înregistrărilor se va realiza pe următoarea structură:
- Număr de ordine
- Data înregistrării
- Cui (se pot filtra rezultatele prin introducerea cui-ului firmei că criteriu de căutare)
- Firma (se pot filtra rezultatele prin introducerea denumirii firmei că criteriu de căutare)
Sursa: MEEMA
- Pe acelasi subiect
- Premierul anunță OUG privind schema de ajutor pentru HORECA
- Microgranturi 2.000 EUR: apelul s-ar putea redeschide pentru o parte dintre societățile înființate în anul 2019
- Peste 29.000 aplicanți pentru microgranturile de 2.000 EUR
- Astăzi, ora 10:00, se lansează formularul electronic de înscriere în cadrul măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru”.
- Codul CAEN 6920, introdus în lista codurilor eligibile pentru formele de sprijin din fonduri externe nerambursabile
- Procedura de implementare a măsurii „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”, publicată în Monitorul Oficial.