Potrivit Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii, din 19.09.2019,  

 

Debitorii își exprimă intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii potrivit ordonanței, prin depunerea unei notificări, (...), astfel: 
a) la registratura organului fiscal central competent; 
b) prin postă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire; 
c) prin intermediul serviciului "Spațiu privat virtual". 

 

După depunerea notificării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia, organul fiscal emite și comunică debitorului decizia referitoare la obligațiile de plată accesorii și certificatul de atestare fiscală. 

 

În cazul în care organul fiscal constată că debitorul se încadrează în ipotezele reglementate de art. 24-27 din ordonanță, înștiințează autoritățile/instituțiile publice care au calculat și au emis deciziile în care sunt individualizate obligații de plată accesorii în vederea emiterii deciziei de amânare la plată a acestor accesorii. Câte un exemplar al deciziei se comunică debitorului și organului fiscal. 

 

De la data emiterii deciziei de amânare la plată a obligațiilor de plată accesorii, pentru obligațiile de plată accesorii care fac obiectul amânării la plată: 

a) nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită; 
b) nu se efectuează stingerea pană la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau pană la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, după caz. 

 

Notificarea privind intenția de a beneficia de anularea obligațiilor de plată accesorii nu este obligatorie, ci are drept scop obținerea efectelor următoare:  

a) nu se începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită; 
b) nu se efectuează stingerea pană la data soluționării cererii de anulare a accesoriilor sau pană la data de 16 decembrie 2019 inclusiv, după caz. 

 

Vezi și conținutul CERERII DE ANULARE a obligaţiilor de plată accesorii, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 6 / 2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale.

 

Anularea obligațiilor de plată accesorii se solicită de către debitori, inclusiv de către cei care au notificat organul fiscal (...), în baza unei cereri de anulare a accesoriilor, (...) depusă la registratura organului fiscal central competent, comunicată prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau transmisă prin intermediul serviciului "Spațiu privat virtual". Cererea poate fi depusă după îndeplinirea condițiilor de acordare a anulării, dar nu mai târziu de 16 decembrie 2019 inclusiv. 

 

Vezi și conținutul NOTIFICĂRII privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor de plată accesorii potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 6 / 2019 privind instituirea unor facilităţi fiscale