În aceeași măsură este angajată și obligația lucrătorilor, cu privire la:

  • utilizarea echipamentelor individuale de protecție (spre ex: măști, viziere, ochelari de protecție, mănuși);
  • folosirea încălțămintei și a hainelor de lucru exclusiv în interiorul unității. Spălarea zilnică a hainelor de lucru;
  • utilizarea materialelor igienico-sanitare puse la dispoziție de către angajator;
  • spălarea frecventă a mâinilor sau dezinfectarea după terminarea fiecărei activități, între clienți, după atingerea banilor sau a cardurilor de credit, înainte și după schimbarea mănușilor/luarea mesei/utilizarea toaletei.
  • păstrarea echipamentelor individuale de protecție în stare de curățenie și igienă, conform instrucțiunilor primite de la angajator;
  • respectarea regulilor stabilite de angajator în vederea evitării sau reducerii frecventei interacțiunii între lucrători, precum și între lucrători și clienți;
  • păstrarea distantei față de alți lucrători sau clienți, conform instrucțiunilor angajatorului sau recomandărilor autorităților medicale;
  • utilizarea ustensilelor doar din dotarea proprie, curățarea și igienizarea periodică a acestora;
  • utilizarea ustensilelor la alt client numai după ce au fost curățate și igienizate în prealabil;
  • anunțarea imediată a angajatorului despre orice situație legată de noul coronavirus.

 

De asemenea, lucrătorilor le revine obligația de a monitoriza în permanență, respectarea de către clienți a regulilor stabilite la nivel de unitate:

  • spălarea mâinilor cu săpun și apă sau dezinfectarea acestora cu soluția pusă la dispoziție în zona de acces în unitate, la intrare și la ieșire;
  • purtarea unei măști pe toată durata efectuării serviciilor, cu excepția situațiilor în care se lucrează asupra feței;
  • evitarea efectuării plății în bani atunci când este posibilă utilizarea cardului;
  • evitarea frecventării spațiilor publice atunci când sunt semne sau simptome ale COVID-19.

 

Angajatorii, lucrătorii și clienții trebuie să dea dovadă de disciplină în respectarea regulilor și a măsurilor stabilite, astfel încât desfășurarea acestor servicii să se realizeze în condiții de siguranță și încredere.

 

Sursa: ITM Arad