Controale ITM, din iulie, la angajatori din mai multe domenii de activitate
Publicat la 19.06.2020 in Contracte de munca
2649 0 comentarii
O serie de angajatori urmează a fi vizați, începând din iulie, de controale specifice ale Inspecție Muncii, care au drept obiectiv îmbunătățirea securității și protecției sănătății lucrătorilor. Sunt vizate mai multe domenii de activitate.
Controalele vor viza angajatori care își desfășoară activitatea în silozuri, brutării și fabrici de produse de panificație, nutrețuri pentru hrană animalelor, fabrici de băuturi alcoolice, fabrici de mobilă și stații de distribuție a carburanților auto.
Campania este prevăzută pentru trimestrele II-IV, numai că trimestrul II a fost "rezervat" campaniilor de informare, începând cu trimestrul III urmând a se derula campaniile de control.
Sfârșitul anului va fi dedicat acțiunilor de verificare a respectării măsurilor impuse.
Tot pentru trimestrul III sunt anunțate si controale pentru verificarea modului de respectare a cerințelor minime de securitate și sănătate în muncă pentru asigurarea protecției lucrătorilor împotriva riscurilor legate de prezența agenților chimici periculoși.
În baza programului cadru de acțiuni ale inspecției muncii pentru anul 2020, în cursul trimestrelor II – IV, la nivel național se desfășoară o campanie națională de informare și control pentru verificarea modului în care sunt respectate cerințele minime pentru îmbunătățirea securității și protecției sănătății lucrătorilor care pot fi expuși unui potențial risc datorat atmosferelor explozive, în silozuri de cereale, fabricile de produse de brutărie și produse de panificație, nutrețuri pentru hrana animalelor, băuturi alcoolice, mobilă și stațiile de distribuție a carburanților auto.
Obiectivele acțiunii sunt diminuarea consecințelor sociale și economice negative care derivă din nerespectarea prevederilor legale de către angajatorii care își desfășoară activitatea în domeniile de activitate amintită, creșterea gradului de conștientizare a angajaților și a lucrătorilor între ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale, eliminarea neconformităților constatate în domeniul securității și sănătății în muncă.
În urma controalelor efectuate, etapele acțiunii se desfășoară conform programului cadru respectiv în trimestrul II se realizează acțiuni de informare prin elaborarea de materiale informative și sesiuni de informare începând cu trimestrul III derulează acțiuni de control, urmând ca până la sfârșitul anului să se realizeze acțiuni de verificare a masurilor dispuse în urma controalelor respectiv centralizarea rezultatelor și elaborarea raportului acțiunii.
Sursa: ITM
- Pe acelasi subiect
- Ghid privind desfășurarea activității în regim de muncă la domiciliu / telemuncă / program individualizat de muncă
- Studiu comparativ: diferența între telemuncă și munca la domiciliu
- MMPS: Anunț cu privire la telemuncă sau muncă la domiciliu
- Proiect: Sprijinul pentru reducerea timpului de muncă / pentru reducerea activității profesioniștilor se va oferi și în prima jumătate a anului următor
- OUG pentru zile libere acordate părinților, în ședința de astăzi a Guvernului
- Semnătura electronică ar urma să se utilizeze tot mai mult în departamentele de resurse umane