În cazul în care se optează pentru munca la domiciliu, decizia de modificare a contractului individual de muncă va conține, în conformitate cu prevederile art. 109 din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă prevederile generale și următoarele elemente:  

  • faptul că salariatul lucrează de la domiciliu;  
  • perioada pentru care se aplică această măsură;  
  • programul în cadrul căruia angajatorul este în drept să controleze activitatea salariatului și modalitatea concretă de realizare a controlului;  
  • obligația angajatorului de a asigura transportul la și de la domiciliul salariatului, după caz, al materiilor prime și materialelor pe care le utilizează în activitate, precum și al produselor finite pe care le realizează.  

 

Angajatorul are posibilitatea modificării contractului individual de muncă, în sensul celor menționate mai sus, care să producă efecte și ulterior încetării stării de urgență, prin încheierea unui act adițional la contract. 

 

Părțile mai pot stabili programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, în conformitate cu prevederile art. 118 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu respectarea duratei maxime legale a timpului de muncă.

 

În ceea ce privește înregistrarea în REVISAL a modificărilor intervenite la contract, în sensul în care munca urmează a se desfășura de la domiciliu, un răspuns al ITM arată că:

Nu este nevoie să se modifice locul muncii prin act adițional și să se înregistreze în Revisal. Este suficientă o decizie întemeiată pe dispozițiile art. 33 din Anexa 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României.

Sursa: Inspectiamuncii.ro