9. Pregătirea și experiența: 
  
NIVEL DE STUDII: studii superioare 
CURSURI DE PREGĂTIRE: management, finanțe, vânzări, legislație 
EXPERIENȚĂ ÎN SPECIALITATE: minim 5 ani 
EXPERIENȚĂ PE POST: minim 3 ani 

CUNOȘTINȚE NECESARE: 

  • Cunoștințe privind procesul de vânzare 
  • Cunoștințe privind tehnici de negociere 
  • Cunoștințe de management 
  • Microsoft Office 
  • Cunoașterea în profunzime a pieței locale 
  • Cunoașterea generală a mediului de afaceri românesc 
  • Cunoștințe minime de contabilitate primară 
  • Cunoașterea legislației în domeniu 

 

APTITUDINI ȘI DEPRINDERI NECESARE: 

  • Aptitudine generală de învățare 
  • Aptitudini de comunicare 
  • Aptitudini de calcul 
  • Aptitudinea de a lucra cu documente 
  • Planificare și organizare a operațiilor și activităților 
  • Abilități de negociere 
  • Acordare și transmitere de informații 

 

CERINȚE PENTRU EXERCITARE: 

  • Inteligență de nivel superior 
  • Spirit organizatoric 
  • Echilibru emoțional 
  • Capacitate de a evalua și a lua decizii 
  • Capacitate de a lucra cu oamenii 
  • Rezistență mare la stres 
  • Ușurință, claritate și coerență în exprimare 
  • Punctualitate 


 
CARACTERISTICI DE PERSONALITATE: gândire strategică, spontaneitate, spirit practic, informarea, ajutorarea și dezvoltarea altora, sociabilitate, tact, amabilitate, conducerea și controlul oamenilor, ambiție, încredere în sine, activism, energie, fluență verbală. 
  
10. Autoritate și libertate organizatorică: 
Dacă este cazul 
  
11. Responsabilități și sarcini: 
  
1. Stabilește obiectivele de dezvoltare ale firmei, în concordanță cu strategia elaborată de Consiliul de Administrație 

  • Stabilește anual, împreună cu Directorii departamentelor din subordine, obiectivele generale de dezvoltare pe 12, 24 și 36 de luni 
  • Comunică obiectivele și urmărește ca acestea să fie comunicate întregului personal 
  • Monitorizează trimestrial/semestrial/anual gradul de realizare a obiectivelor 
  • Stabilește obiective personale și pentru top-management în strictă concordanță cu obiectivele firmei 

 

2. Aprobă bugetul și rectificările acestuia 

  • Participă la elaborarea bugetului, analizează propunerile înaintate, operează corecțiile necesare și aprobă bugetul final 
  • Aprobă sistemul de raportare folosit pentru urmărirea realizării bugetului 

 

3. Identifică oportunități de afaceri 

  • Monitorizează piața și identifică tendințele de dezvoltare 
  • Analizează oportunitățile/constrângerile de ordin legislativ, financiar, tehnologic și social 
  • Identifică modalități de dezvoltare a serviciilor oferite de firmă în concordanță cu tendințele pieței 
  • Identifică și atrage resursele necesare pentru implementarea noilor idei de afaceri 

 

4. Reprezintă firma în relațiile protocolare cu furnizorii, clienții și alte organisme/organizații cu impact real/potențial asupra rezultatelor firmei 

  • Asigură o bună imagine a firmei pe piață 
  • Participă la întâlniri de afaceri cu furnizori, clienți, organisme financiare și instituții guvernamentale din țară și din străinătate 
  • Dezvoltă relații pozitive cu persoane-cheie în vederea întăririi poziției firmei 

 

5. Asigură managementul firmei 

  • Comunică managementului valorile și obiectivele strategice ale firmei 
  • Stabilește obiectivele managerilor din subordine, termenele-limită și modalitățile de măsurare a gradului de realizare a obiectivelor 
  • Aprobă procedurile de interes general ale firmei (aprovizionare, vânzare, distribuție, financiare, service, resurse umane) 
  • Participă la elaborarea și implementarea sistemelor de raportare și a sistemului de calitate 
  • Dezvoltă mijloace de motivare a personalului din subordine 
  • Asigură un climat de comunicare și încurajare a inițiativei care să contribuie la atingerea obiectivelor stabilite 
  • Identifică nevoile de recrutare și participă la selecția, integrarea și dezvoltarea managementului firmei 
  • Participă la programele de elaborare și actualizare a fișelor de post ale managerilor din subordine 
  • Evaluează periodic activitatea managerilor din subordine 
  • Negociază și conciliază situațiile conflictuale apărute în relațiile interpersonale 
  • Aprobă planificarea concediilor de odihnă pentru angajații din subordine 
  • Asigură respectarea normelor interne de funcționare de către personalul din subordine 
  • Stabilește măsuri de eficientizare a activității personalului din subordine 

 

6. Asigură rețeaua de relații necesară dezvoltării activității firmei 

  • Evaluează potențialul furnizorilor și al clienților 
  • Stabilește posibile căi de colaborare și decide asupra parteneriatelor strategice 
  • Elaborează planuri de afaceri și le implementează 
  • Dezvoltă relații pozitive cu personalul firmei în vederea motivării și a creșterii gradului de implicare în activitatea firmei 

 

RESPONSABILITĂȚILE POSTULUI: 

Legat de activitățile specifice, răspunde de: 

  • Calitatea relației cu furnizorii și clienții 
  • Folosirea eficientă a resurselor firmei 
  • Respectarea obligațiilor firmei față de furnizori, clienți, organele financiare și organismele guvernamentale 
  • Asigurarea drepturilor bănești ale personalului angajat al firmei conform clauzelor contractuale și legislației muncii 
  • Îndeplinirea la termen și în conformitate cu dispozițiile legale a obligațiilor față de bănci, furnizori și clienți 
  • Calitatea climatului organizațional 
  • Calitatea managementului firmei 
  • Corectitudinea datelor raportate 

 

Legat de funcțiile manageriale, răspunde de: 

  • Coordonarea eficientă a personalului din subordine 
  • Utilarea corespunzătoare a subordonaților cu echipamentele și consumabilele necesare 
  • Calitatea pregătirii profesionale a angajaților din subordine 

 

Legat de disciplina muncii, răspunde de: 

  • Îmbunătățirea permanentă a pregătirii sale profesionale și de specialitate 
  • Respectarea prevederilor normativelor interne și a procedurilor de lucru 
  • Se implică în vederea soluționării situațiilor de criză care afectează firma 

 

AUTORITATEA POSTULUI: 

  • Decide asupra noilor direcții de dezvoltare 
  • Stabilește planurile de vânzări și profit 
  • Aprobă bugetele și corecțiile necesare 
  • Semnează documentele de angajare, colaborare și încetare a relațiilor de muncă 
  • Semnează deciziile de modificare a funcției/salariului pentru angajații firmei 
  • Semnează organigramă și nomenclatorul de funcții al firmei 
  • Semnează contracte cu furnizorii, clienții și partenerii strategici 
  • Aprobă procedurile de interes general ale firmei 
  • Semnează referate de investiții, statele de plată și rapoartele financiare ale firmei 
  • Solicită rapoarte de activitate și ia măsurile necesare în vederea creșterii eficienței activității firmei 
  • Utilizează echipamente/consumabile/materiale, mașina și calculatorul puse la dispoziție de firmă 
  • Stabilește prioritatea executării sarcinilor pentru personalul din subordine 
  • Aprobă recompense/penalizări, prelungirea/încetarea activității după perioada de probă a angajaților 
  • Aprobă/respinge cereri ale personalului din subordine 


  
12. Sancțiuni pentru nerespectarea fișei postului sau a anexelor acestora: 
  
Dacă este cazul 
  
13. Semnături: 
  
14. Data semnării: